Otvoritev igralskega filmskega festivala KRAFFT


9F08C8D5-AB26-4820-B795-FF4927359611-4769-0000021F41080F37.jpg

Včeraj smo v Letnem gledališču Khislstein, ki je za čas festivala zaživel pod imenom Letni kino Peter Musevski, otvorili prvo edicijo Igralskega filmskega festivala Kranj – KRAFFT. Svečano otvoritev je z uvodnim nagovorom odprl župan občine Kranj, gospod Matjaž Rakovec, ki je Kranj opisal kot »mesto s tradicijo filma, kjer je bil leta 1906 predvajan prvi film. Dvanajst let kasneje je svet doživel katastrofo, špansko gripo, in danes lahko rečemo, da smo v nekem podobnem obdobju. Koronavirus nas je zaprl med štiri stene, a nam dal tudi nove priložnosti; med drugim smo organizirali ta festival. Predvsem pa nam je pokazal, kako pomembno je, da gremo v restavracijo, na kavo s prijatelji, da se gremo kulturo, gledamo filme, se družimo.« Nagrade Društva slovenskih avdiovizualnih igralcev sta podeljevala predsednica Sekcije plesnih ustvarjalcev DSI Rosana Hribar in predsednik društva DSI Sebastian Cavazza, prireditev pa sta moderirala Boštjan Gorenc – Pižama in Gaja Filač.


Foto: Maša Pirc

Foto: Maša Pirc

Igralsko nagrado Ita Rina za življenjsko delo je prejel Ivo Barišič, »prepoznaven, markanten filmski rokohitrc, ki vsaki vlogi vdihne vse potrebno in še več: od osnovne silovite prezence preko prefinjenih detajlov do kompleksne interpretacije, ki jo tenkočutno vplete v dogajanje celotnega filma.«


Foto: Maša Pirc

Foto: Maša Pirc

Bienalna nagrada častni LOK za življenjsko delo je šla v roke plesalcu, koreografu, gledališkemu in filmskemu režiserju Milku Šparembleku, ki je na mednarodnih odrih postavil okoli 150 baletnih, opernih in gledaliških predstav ter »katerega delo bo v slovenski baletni dediščini verjetno ostalo nepreseženo.«


Foto: Maša Pirc

Foto: Maša Pirc

Priznanje kontraplan za zaslužno filmsko sodelavko, ki je s svojim delom pripomogla k odličnosti igralk in igralcev v avdiovizualni produkciji, je prejela oblikovalka maske Mojca Gorogranc Petrushevska, »katere neverjetna senzibilnost in ustvarjalnost se kažeta tudi v tem, da se pri vsakem scenariju posebej posveti karakterjem, ki v njem nastopajo, in za njih vzpostavi vizualni svet, ki se na koncu spretno zlije z igralčevo vizijo karakterja, ne da bi njena kreacija sama silila v ospredje, ampak subtilno namigne ter opozori, da je tam in da se je ne more spregledati.«


F6FEA193-5151-4C28-BC07-04B53764016D-4769-00000220F0E70A22.jpg


Foto: Maša Pirc

Foto: Maša Pirc

Nagradi veliki plan za najboljše igralske stvaritve za dveletno ustvarjalno obdobje sta bili podeljeni Ajdi Smrekar za »izjemen razpon čustvenih stanj, h katerim kot protagonistka pristopa s študiozno natančnostjo« in Urbanu Kunteriču za »presežek pri oblikovanju občutljive in zahtevne igralske naloge, s katero je vlogo avtista oblikoval z izjemno natančnostjo in doslednostjo.«


Foto: Maša Pirc

Foto: Maša Pirc

Nagrado glas risanke za najboljšo sinhronizacijo avdiovizualnega dela si je prislužil Rok Vihar, ki »lik interpretira z vso potrebno toplino, ranljivostjo, radovednostjo, negotovostjo in pogumom.«


Foto: Maša Pirc

Foto: Maša Pirc

Nagrado LOK za unikatno, avtorsko prepoznavno, vsebinsko zaokroženo in izvedbeno dovršeno plesno stvaritev na filmskem in avdiovizualnem področju pa je prejel kratek eksperimentalen plesno-gibalni film Circulat režiserja Matjaža Mraka, v katerem »plesne ustvarjalke in ustvarjalci z mladostniško vnemo oživljajo zapuščene, zaprašene, od sveta pozabljene rudniške prostore; dekleta z ženstveno poetiko vstopajo v prostore surovega betona, mehčajo brezizhodnost situacije in razpirajo vprašanja ljubezni v času pozabe.«