STROKOVNI PROGRAM + REACTING AS A STAR
V okviru strokovnega programa se bomo na 2. ediciji KRAFFT-a posvetili enemu delikatnejših področij filmskega ustvarjanja: intimnim prizorom na filmu.
Golota, intimni dotiki, erotični odnosi med filmskimi liki, spolni akt … Prizori s seksualno vsebino pri ustvarjanju filma zahtevajo posebno pozornost in obravnavo.
Kako različni sektorji filmske produkcije vplivajo na kvaliteto intimnih prizorov? Kako doseči jasen in neobremenjujoč dialog med igralci in režiserjem? Kako uskladiti različno dojemanje erotike in spolnosti vseh sodelujočih ter obenem zadovoljiti vsebinske in estetske zahteve ter žanr filma? Kako ustvariti varno ustvarjalno okolje za pripravo presežnih intimnih prizorov?
Strokovni program vključuje tudi dogodke v okviru programa ReActig as a Star.
Kazalo
Okrogle mize
15. 6. I 16.00–17.30 I Stolp Škrlovec
Vodi: Nika Rozman
Sodelujejo: Katarina Veselko, psihologinja, Katja Zabukovec Kerin, Društvo za nenasilno komunikacijo, Tibor Mihelič Syed, Slovensko mladinsko gledališče, Iva Babić, igralka, doc. dr. Nina Žavbi, UL AGRFT
Delovna skupina Društva slovenskih avdiovizualnih igralcev in Združenja dramskih umetnikov Slovenije je poglobljeno preučila stanje spolnega nadlegovanja in nasilja v krogih uprizoritvenih umetnosti in avdiovizualne produkcije v Sloveniji. S pomočjo strokovnjakinj in strokovnjakov je sestavila kompleksno anketo, ki je naletela na številčen in kvaliteten odziv. O njenih izsledkih, trenutnem stanju tovrstne problematike v stroki, smereh ukrepanja in primerih dobrih praks se bomo pogovarjali sogovorke in sogovorci z različnih področij zainteresirane javnosti.
15. 6. I 19.00–21.00 I Stolp Škrlovec
Vodita: Rosana Hribar in Rok Kunaver
Sodelujejo: Borut Bučinel, koreograf in oblikovalec svetlobe, Tone Stojko, fotograf, Matjaž Ivanišin, režiser, Matej Kolmanko, režiser in montažer, Kjara Starič Wurst, koreografinja
Izhodišče prvega dela okrogle mize je dokumentarni plesni film v dveh delih z naslovom Share (Deli), ki je nastal vzporedno s predstavo I have a dream avtorja Gregorja Luštka, soustvarjali pa so jo umetniki afriških in evropskih držav.
Share je delno posnet v Kamerunu, delno pa v Burkini Faso v režiji slovenskega plesnega ustvarjalca Boruta Bučinela, ki se je nad dokumentarnim plesnim filmom navdušil ob sodelovanju z legendarnim srbskim filmarjem Želimirjem Žilnikom.
“Konkretnost, ni časa ne za prostor ne za filozofijo …” pravi Bučinel, ko opisuje svoje navdušenjem nad dokumentarnim filmom. “Ujeti moraš življenje, brez priprave, pri tem ne veš, kakšne so zakonitosti okolja, v katerem snemaš, kakšne napake so na obzorju … V tem je čar, v tem je izziv.”
A Share ni nastal le z namenom, da se afriške plesne zgodbe pripelje v naše okolje, temveč v njihovi skupnosti izzvati dialog in osvetliti njihov lastni potencial skozi drugačen pogled, drugačen čas. In ravno v tem segmentu je občutiti odsotnost plesnega dokumentarnega filma v Sloveniji.
S tem namenom bomo v drugem delu pogovora odstirali Izgubljeno-Iščoče-Najdeno telo J. K., film Toneta Stojka, za katerega lahko rečemo, da je v objektiv kamere zaobjel precejšen del življenja kraljice slovenskega izraznega plesa Jasne Knez, in prek tega razgrnili nujnost filmskega dokumentiranja, ki ne ponuja zgolj beleženje zgodovine, ampak z avtorjevo globoko povezanostjo do medija in stroke odstira publiki skrito življenje neke osebnosti in čas njene generacije. Na vprašanje, zakaj se dokumentarnega plesnega AV medija loteva tako malo slovenskih avtorjev in avtoric, bomo poskušali odgovoriti skupaj z zanimivimi in prepoznavnimi gosti s področja filmskega in plesnega ustvarjanja.
Sodeluje: Bill Anderson, režiser
Bullying and Harassment – A Handbook for Screen Directors
Intimacy in the Time of COVID-19
Directing Nudity and Simulated Sex – A Quick Guide for Screen Directors
Directing Nudity and Simulated Sex – Guidance Notes for Screen Directors
Strokovni
Strokovni
Mojstrski tečaji
19. 6. I 18.00–19.30 I Stolp Škrlovec
ReActing as a Star – odprto za vse
Vodi: Dalibor Matanić, hrvaški režiser
Ko pride dan D za snemanje seksualnega prizora, kako na setu preprečiti kolektivno masturbacijo filmske ekipe in energijo raje usmeriti v kreacijo izvrstne erotične scene?
Dalibor Matanić je hrvaški filmski, televizijski, oglasni in gledališki režiser. Režiral je enajst celovečercev, več kratkih filmov, dokumentarcev, tri televizijske serije, pet gledaliških predstav in mnogo oglasov. V Cannesu je leta 2015 dobil nagrado Un Certain Regard za Zenit (2015) – prvi del v trilogiji sonca. Režiral je serijo The Paper (2016–2020), prvo televizijsko serijo iz jugovzhodne Evrope, ki jo je Netflix zakupil za globalno distribucijo. Z dramskima nadaljevankama The Last Socialist Artefact (2022) in Silence (2021) je požel mnogo uspeha. Je eden od petih evropskih režiserjev, ki so posneli prvo serijo kratkih filmov na temo #EUANDME (EU in jaz). Med številnimi nagradami za najboljšo režijo je prejel tri zlate arene za najboljšega režiserja na filmskem festivalu v Pulju. Je član Evropske filmske akademije (EFA) in hrvaškega združenja režiserjev (DHFR).
Delavnice
15. 6. I 14.00–18.00 I Stolp Škrlovec
Vodijo: Lev Predan Kowarski, direktor fotografije, Željko Božič, obdelava videa, Kjara Starič Wurst, koreografska asistenca, Maša Kagao Knez, koreografska asistenca
Delavnica je zasnovana kot izobraževalno-raziskovalni laboratorij, kjer bomo podrobneje spoznali posamezne elemente filmskega ustvarjanja in njihove medsebojne odnose. V ospredju bo prizor, ki ga zaznamuje gibanje – ples ali katerakoli fizična akcija (šport, akcijski prizori, borilne veščine) in ki zahtevajo specifično izvedbo za vse udeležence; za tiste izza kamere in za izvajalce pred njo. Delavnica je zasnovana večsmerno, kjer v enakovrednem dialogu sodelujejo vsi deležniki: izvajalec, snemalka, montažer in režiserka.
Namen delavnice je zasnovati AV prizor z vsebinskim poudarkom na gibanju, ki ga je mogoče posneti brez velikih finančnih sredstev in s pomočjo vsakdanje tehnične opreme (npr. mobilni telefon). Zasnova vključuje izbiro in razumevanje primernih snemalnih lokacij (prostorov), postavitev dogajanja (kompozicije) znotraj prostora, izbiro kotov snemanja, določanje gibanja izvajalca in kamere, izbiro snemalnih planov. Temu sledi izvedba snemanja in naslednji dan enostavna obdelava posnetega materiala.
Bistvo delavnice je v pravilnem pristopu, pripravi, načrtovanju, razumevanju medija in izvedbi, ki dobro razume podobo/figuro v gibanju in dinamiko, ki jo podoba ustvarja skupaj s kamero.
Delavnica je primerna tako za plesalce in koreografinje kot za igralce in igralke, saj se tudi slednji pogosto soočajo s prizori, kjer so izpostavljeni različnim fizičnim akcijam. Prav tako je pomembno, da izzive in probleme pred kamero razumejo tudi snemalci in režiserji, ki skupaj z montažerkami razvijejo posluh za izvedbo dobre fizične akcije.
1. DEL DELAVNICE
Delo na prostem, priprava in izbira prostora, snemalni laboratorij (v primeru dežja priskrbimo primerne prostore).
16. 6. I 16.00–19.00 I Ullrichov dvorec, Vojnomirova dvorana
Vodijo: Lev Predan Kowarski, direktor fotografije, Željko Božič, obdelava videa, Kjara Starič Wurst, koreografska asistenca, Maša Kagao Knez, koreografska asistenca
Delavnica je zasnovana kot izobraževalno-raziskovalni laboratorij, kjer bomo podrobneje spoznali posamezne elemente filmskega ustvarjanja in njihove medsebojne odnose. V ospredju bo prizor, ki ga zaznamuje gibanje – ples ali katerakoli fizična akcija (šport, akcijski prizori, borilne veščine) in ki zahtevajo specifično izvedbo za vse udeležence; za tiste izza kamere in za izvajalce pred njo. Delavnica je zasnovana večsmerno, kjer v enakovrednem dialogu sodelujejo vsi deležniki: izvajalec, snemalka, montažer in režiserka.
Namen delavnice je zasnovati AV prizor z vsebinskim poudarkom na gibanju, ki ga je mogoče posneti brez velikih finančnih sredstev in s pomočjo vsakdanje tehnične opreme (npr. mobilni telefon). Zasnova vključuje izbiro in razumevanje primernih snemalnih lokacij (prostorov), postavitev dogajanja (kompozicije) znotraj prostora, izbiro kotov snemanja, določanje gibanja izvajalca in kamere, izbiro snemalnih planov. Temu sledi izvedba snemanja in naslednji dan enostavna obdelava posnetega materiala.
Bistvo delavnice je v pravilnem pristopu, pripravi, načrtovanju, razumevanju medija in izvedbi, ki dobro razume podobo/figuro v gibanju in dinamiko, ki jo podoba ustvarja skupaj s kamero.
Delavnica je primerna tako za plesalce in koreografinje kot za igralce in igralke, saj se tudi slednji pogosto soočajo s prizori, kjer so izpostavljeni različnim fizičnim akcijam. Prav tako je pomembno, da izzive in probleme pred kamero razumejo tudi snemalci in režiserji, ki skupaj z montažerkami razvijejo posluh za izvedbo dobre fizične akcije.
2. DEL DELAVNICE
Delo za računalnikom. Izbor kadrov, razumevanje rezov akcijskih prizorov in ustvarjanje dinamike.
Znotraj nas so prostori, ki jih pogosto pozabimo ali zanemarjamo. Ker nam primanjkuje časa, ti prostori ostajajo osamljeni in neraziskani. In pogosto so ravno ti prostori ključ do naše kreativnosti in svobode. Temu je posvečena ta delavnica: delčkom umetnice in umetnika, pri katerih ne gre za pričakovane poti. Pogosto nas rotijo, da jih artikuliramo skozi umetnost – da jim pustimo najti pot na plano.